مصاحبه آرشیو خبر ها
پرین بیگناه است!

پرین بیگناه است!

امیدها و رویاهای كاپیتان جنوا از تابستان تا زمستانِ تورین مسیری از اوج تا فرود را طی كرده است و در هفته‌های اخیر وخامتش تا آنجا فزونی یافته كه حتی جایگاه حداقلی‌اش در آتزوری را نیز از دست رفته می‌بیند.

 

میكل‌آنجلو رامپولا دروازه‌بان سابق یوونتوس در دهه 90 میلادی و دستیار مارچلو لیپی در تیم ملی چین (تا چند هفته پیش) در گفتگو با Tutto Juve با اشاره به انتقادات از نمایش‌های اخیر ماتیا پرین، به تحلیل عملكرد دروازه‌بانان بیانكونری‌ در این فصل پرداخته و از استفاده چرخشی آنها در تركیب اصلی تیم انتقاد كرده است.

 

من پرین را در شش بازی كه تاكنون برای یوونتوس انجام داده ابداً دروازه‌بانی متزلزل و گلری ناامن ندیدم. اما مستمر نبودن حضور یك بازیكن در تركیب اصلی و استفاده چرخشی از او می‌تواند بر كاركتر دروازه‌بانی و تجربه‌اندوزی او تأثیرات فراوانی داشته باشد. پرین 26 ساله است و نسبتاً جوان؛ او زمانی توانست خود را به عنوان یك دروازه‌بان قابل اتكا به فوتبال ایتالیا بشناساند كه در تیمی به صورت ثابت درون دروازه می‌ایستاد. برای یك دورازه‌بان هماهنگ شدن با شیوه بازی بازیكنان خط دفاعی حائز اهمیت است. در مورد پرین این نقطه ضعف و كمبود به وضوح در آخرین بازی او در مقابل پارما دیده می‌شد. بازی كردن یك الی دو بار در ماه و همراهی مدافعان مختلف، دستاوردی جز ناهماهنگی و بالا رفتن ضریب اشتباه برای یك دروازه‌بان به همراه نخواهد داشت. سایه این آسیب‌پذیری تنها بر سر پرین نیست؛ عملكرد شزنی در كوپا ایتالیا نیز گواهی دیگر بر لزوم مراعات این نكته مهم است. برای یك برای است. بگذارید صادقانه بگویم او با توجه به اینكه در این فصل بیش از پرین در تركیب یووه حضور داشته اما در مقابل آتالانتا اشتباهات جبران‌ناپذیر و اشتباهات به مراتب بیشتری در مقایسه با هم‌تیمیِ ایتالیایی‌اش داشت. من با این نظر كه در صورت اشتباه یك دروازه‌بان در یك بازی، باید از جانشین او در بازی بعد استفاده شود كاملاً مخالفم؛ چراكه وارد ساختن فشار ذهنی بر یك دروازه‌بان و القای این بیم كه یك اشتباه مساوی خواهد بود با تبعید به نیمكت ذخیره‌ها رفتاری غیر حرفه‌ای در فوتبال امروز است. باید این واقعیت را در تیم جا انداخت كه یك دروازه‌بان، گلر اصلی و دیگری نفر دوم است. اینكه دو دروازه‌بان در بالاترین سطح كیفی باشند و در تمرینات به نوعی برای یكدیگر خط و نشانِ فنی بكشند قطعاً اتفاقی خوب برای یك مربی خواهد بود اما هر دو را یكسان دانستن، طبعاً برای بازیكن ایجاد حق می‌كند و عدم حضورش در تركیب باعث كاهش انگیزه‌ها و بروز اشتباهات سریالی می‌شود.

 

گفتنی است میكل‌آنجلو رامپولا همراه با یوونتوس 4 بار قهرمان سری A و فاتح كوپا ایتالیا، سوپر كوپا ایتالیا، جام یوفا، لیگ قهرمانان اروپا، جام بین‌قاره‌ای، جام اینتر توتو و سوپركاپ اروپا شده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: